Jura '09 (dzień 3)

Niedziela, 3 maja 2009 · Komentarze(1)
Kategoria Wyprawa
Trasa:Młyny-Zdów-Bobolice-Mirów-Łutowiec-Żarki-Czatachowa-Siedlec-Zrębice-Ciecierzyn-Przymiłowice-Olsztyn-Skrajnica-Odrzykoń-Częstochowa->PKP->Łódź

Ranek wita nas szronem, ale i promieniami słońca. Nocleg na sianie, śniadanko na trawce, kąpiel w strumyku - pełen luksus. Na początek dwa Orle Gniazda: Bobolice i Mirów. Obydwa zamki w rękach prywatnych, przywracane kamień po kamieniu do dawnej świetności. Po piochach na Zamek Ostrężnik. Po warowni zostały tylko fundamenty. Eksploracja niewielkiej Jaskini Ostrężnickiej. Drastyczna zmiana krajobrazu, z zielonych lasów wjeżdżamy na Pustynię Siedlecką. Morze piasku i wydmy bez kropli wody. Olsztyn to ostatni punkt naszego tripu. Zamek najechany przez niezliczone zastępy turystów. W Częstochowie na dworcu obowiązkowo jemy frytki, znane chyba już w całej Polsce. Na fabrycznym lądujemy przed 22:00.

"Zabiore Cię...właśnie tam...
Gdzie jutra słodki smak
Zabiorę Cię...właśnie tam
Gdzie słonce dla nas wschodzi
Zabiorę Cię...właśnie tam,
Gdzie wolniej płynie czas
Zabiorę Cię...właśnie tam
Gdzie szczęściu nic nie grozi."

Młyny, szron na trawie © boksyt